RoadTrip till Dalarna.

I lördags begav sig jag & Berni ut på nya äventyr.
Vårt mål var Dalarna. Vi skulle ut på roadtrip till min mommo i Bodlindor. Kanonfint väder när vi åkte, men Berni har ju ac i sin bil så värmen var inget problem. ; ) Väl hos mommo så var vädret underbart och vi softade i solen.. Det var lördag men kändes som en söndag. För vi gjorde egentligen ingenting.. Så lite som möjligt. Vi var ju på träningsläger för plump, så det spelade vi självklart. =) Vi badade också, mitt första dopp blev det. Kommer inte ihåg lördagen så mycket faktsikt.. >__<

Söndagen blev en dag ute i solen med fotboll och Yatzy, bra musik, bra sällskap, cykelturer och bad såklart. God mat, Zoltan fyllde år. Liten tripp in till Leksand också. =)

Sen blev det måndag, tidig dag. Upp klockan åtta, duscha äta frukost.. I väg mot Leksand. Vi skulle vara budbärare åt Zoltan som skulle bjuda på tårta där han jobbar (han jobbar som tandläkare haha). Efter jag, mommo & Berni vart där åkte vi mot Leksands Knäckebrödsfabrik. Berni och mommo shoppade loss haha. Sedan vidare mot Häradsbygden där mommo är född. Vi såg huset hon föddes i och så, hon började även prata med tanten som bor där nu. Blev även bjuden dit mer på kaffe, vi vart inte kvar så länge. Efter det åkte vi in till Leksand för att gå på kyrkogården.. Sedan mot något hus och så, blev inte så mycket av det. Men varmt var det dock! Sen iväg på Tällberg. Oherhört fint, underbar utsikt. Hemma igen runt lunchtid, vi slappade åt och lite pizza.

Mot kvällen begav vi oss in till Rättvik där vi skulle träffa Kekke. Fick även en bonus då vi såg att Carro var där, de var även med en Magnus. Vi slappade lite solen, sen åt vi. För att sedan göra Berni till boulemästare. =) Efter det så åkte vi och shoppade mat åt Kekke i samhället. Kekke skulle sen spela på aftonbönen, jag o Berni låg och väntade i gräset. Haha eftersom Kekke ska börja sitt nya liv skulle vi ut och gå, kom inte så långt.. Ett oväder var på väg in. Så vi skyndade tillbaka för att spela lite Yatzy och kort. =) Riktigt mys, var ju trots allt inflyttningsfesten ;) hahah. Åska och Dunder! Myspys! =) Tack för en underbar dag alla! Jag och Berni åkte hem till Bodlindor, la oss.. Trötta och helt slut efter en lååång dag.

Sedan var det tisdag, dagen vi skulle hem igen >__<
Först åkte vi till Falun med mommo & Zoltan, de bjöd på fika. Jättegott bröd! Mumsigt värre =) Efter det åkte vi in till centrumet och så 'släppte' mommo & Zoltan oss. haha. Vi kramades och sa hejdå. Var inte så svårt för jag vet ju att vi ska dit om 1½ vecka igen =) Jag & Berni gled omkring, hon shoppade loss lite. Sedan begav vi oss mot Västerås. Bra trötta och kissnödiga.. Vi kom hem och överlevde alla faror.

Jag släpptes av hos Johan. Underbart att få se honom igen! =*
Efter massa mys och även lite datortid ;) Så cyklade han (med mig på pakethållarn) hem till sin mamma, där även hans syster var. Vi spelade Hotel, jag vann inte.. inte Johan heller. haha. Sen Yatzy, där jag kom tvåa. (Johan kom sist..) Hade riktigt mysigt: =)


Berni, snart ska vi till Dalarna igen. Då blev det mer partaj. =) Då ska släkten vara där, tar även med mig Johan och det blir full rulle hoppas jag!

Låt det fina vädret komma tillbaka. Puss på er Sötnötar där ute! =*

kommer bild sedan

Kommentera här: