Måndag, till slut

Idag har det varit varmt och segt att jobba, mest pga att natten var varm och eländig. Lilla Måns började med att sova tätt inpå (som alla andra nätter) men efter klockan två inatt så började kampen om sömn!

Han kan få någon slags mani att börja slicka på händerna (ansiktet, fötterna osv om man gömmer händerna) och jag försökte mysa med honom istället och få honom att sova, men om och om och om igen så började det där jekla slickandet. Vid fyra imorse så stängde jag ut honom ur sovrummet, för tänkte att jag behöver någon hel timmes sömn innan jobbet... MEN samvetet tog över när jag hör hur han 'gråter' och försöker ta sig in, så motvilligt öppnar jag dörren och försöker somna medans han maniskt slickar mina händer.. 

Så idag har det varit segt att jobba, plus att min snyggaste karl kommer hem idag! Så bara för att jag längtat sååå har dagen känts ännu längre säkert. 
När jag kom hem så tog jag en lååång kall dusch. Sen fixade jag lite gott käk, lekte med Måns och tog en kort promenix för att handla frukost till imorgon. När jag kom hem la jag ifrån mig telefonen (man behöver såna stunder också) och la mig på soffan, myst ännu mer med Måns och bara väntar på att Johan ska komma hem. Även fast jag vet att det inte blir för ens senare ikväll... 
 
 
 
 

Kommentera här: