cykelstad?

Vet inte hur många cyklar man blivit av med. Nya, med bra lås och allt där till. Skruttiga, kanske dom får vara ifred? Nej då. 

Senast nu runt nyår lyckades min cykel försvinna utanför jobbet.. suck! Men jag började med att leta runt omkring ifall att den fanns i närheten men icke. Dock hade jag fått span på en cykel som såg ut som min, men på en låst innergård nära jobbet. Det var alltid mlekt när jag gick förbi så kunde inte riktigt se. 

Men i söndags var det hyfsat ljust för att jag skulle kunna bli mer säker!  Så när Johan ska hämta mig efter jobbet ber jag honom titta också och vi chansar på en kod för att ta oss in på gården. Se där, min cykel med mitt lås! 

För en gångs skull fick denna cykelhistoria ett bra Slut.  Men ibland är man sugen på att bara börja sno cyklar för det är ju tydligen så vi gör i Västerås... liksom fortsätta så det blir en bra ruljans. 

Kommentera här: