'Hej hå och en flaska med rom'

"Långt, längre än synen. Långt bort ifrån land.

Farväl klippor, träd! Farväl stenar, strand!

Ditt öga, din tunga slår himlen i brand.

Vår mast står i lågor. Håll hårt i min hand!


Låt stormarna sjunga så skummarna yr!

Låt vågorna piska så plankorna gnyr!

Här är du och jag här är vårt äventyr.

Bind satan vid rodret, han vet hur man styr.


Masten i glöd, i trasor vårt segel,

vårt timglas är brutet och krossad vår spegel.

Kom drick med mig älskade! Älskade, kom!

Hej hå och en flaska med rom!"

1 Sanna:

skriven

Jaa det tycker jag! Jag jobbar natt måndag, och förmiddag onsdag torsdag, sen åker jag till Göteborg över helgen. Hur ser din vecka ut?

2 Sanna:

skriven

Ååh då är jag påväg till Göteborg ;/ Typiskt. Kommer hem på söndag någon gång. Vi får helt enkelt försöka ses nästa vecka istället haha. Alltid. Det kanske inte är meningen att vi ska umgås haha. Puss

3 Sanna:

skriven

Haha :) Jaa men måndag blir skitbra. Om jag inte är ännu sjukare då men det borde jag inte vara.

Det här inlägget börjar likna ett diskussionsforum. Puss

4 Sanna:

skriven

Haha ja det börjar definitivt bli dags! ;D

Jag träffade min andrafamilj idag och upptäckte att brorsan fyller år imorgon, så jag ska dit en stund på eftermiddagen iallafall och trycka i mig fika haha. Men hur ser kvällen ut för dig? Eller passar en annan dag bättre kanske? Puss

Kommentera här: